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Model-based control system for advanced diesel combustion
http://hdl.handle.net/10241/00013091
http://hdl.handle.net/10241/00013091aaaccb69-b125-4a1b-ab24-a28490026f86
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2022-03-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Model-based control system for advanced diesel combustion | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Model-based control system for advanced diesel combustion | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
著者 |
高橋, 幹
× 高橋, 幹× 山崎, 由大× 金子, 成彦× 藤井, 聖也× 水本, 郁朗× 林, 知史× 旭, 輝彦× 平田, 光男× Takahashi, Motoki× Yamasaki, Yudai× Kaneko, Shigehiko× Fujii, Seiya× Mizumoto, Ikuro× Hayashi, Tomofumi× Asahi, Teruhiko× Hirata, Mitsuo |
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書誌情報 |
IFAC-PapersOnLine en : IFAC-PapersOnLine 巻 52, 号 5, p. 171-177, 発行日 2019-09-19 |
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関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896319306470 | |||||
関連名称 | Elsevier Publisher Edition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディーゼルエンジン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 燃焼システム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エアパスシステム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 物理モデル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 2自由度制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アダプティブ出力フィードバック | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | H∞コントロール | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diesel engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Combustion system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Air path system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Physical model | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Two-degree-of-freedom control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Adaptive output feedback | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | H∞ control | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, a model-based control system for a diesel engine was developed. The control system consisted of two-degree-of-freedom (TDOF) controllers of an air path system and a combustion system. For the air path system, a physical model was developed and a feedforward (FF) controller was designed by an inverse model. A feedback (FB) controller was designed using H∞ control theory. For the combustion system, a physical model was also developed and an FF controller was designed by an inverse model. An FB controller was designed based on an adaptive output feedback theory. The performance of the overall control system was evaluated by a reference follow-up test in a transient mode experiment. Here, the air path controller adjusted the boost pressure and external EGR ratio and the combustion controller adjusted specific points of heat release rate (HRR). | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Elsevier | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24058963 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
WEKOアイテムタイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 / Journal Article |