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A Nonlinear Feedforward Controller Design Taking Account of Dynamics of Turbocharger and Manifolds for Diesel Engine Air-Path System
http://hdl.handle.net/10241/00013092
http://hdl.handle.net/10241/00013092f87092f2-c3ac-48be-b234-c7628aa3e6f4
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2022-03-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Nonlinear Feedforward Controller Design Taking Account of Dynamics of Turbocharger and Manifolds for Diesel Engine Air-Path System | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Nonlinear Feedforward Controller Design Taking Account of Dynamics of Turbocharger and Manifolds for Diesel Engine Air-Path System | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
著者 |
平田, 光男
× 平田, 光男× 林, 知史× 高橋, 幹× 山崎, 由大× 金子, 成彦× Hirata, Mitsuo× Hayashi, Tomofumi× Takahashi, Motoki× Yamasaki, Yudai× Kaneko, Shigehiko |
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書誌情報 |
IFAC-PapersOnLine en : IFAC-PapersOnLine 巻 52, 号 5, p. 341-346, 発行日 2019-09-19 |
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関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896319306767 | |||||
関連名称 | Elsevier Publisher Edition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディーゼルエンジン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エアパスシステム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非線形フィードフォワードコントローラ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diesel engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | air path system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nonlinear feedforward controller | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, we propose a design method of a model-based nonlinear feedforward controller for a diesel engine air-path system. First, a physical air-path model of the diesel engine was developed. Then, a feedforward controller was developed based on the inverse characteristics of the developed physical model. To improve the transient responses of the boost pressure and EGR ratio, the response delay of the turbocharger and manifolds dynamics were considered while designing the feedforward controller. The effectiveness of the proposed method was evaluated by conducting experiments using a real diesel engine. The experimental results indicated a good tracking performance for both the boost pressure and EGR ratio. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Elsevier | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24058963 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
WEKOアイテムタイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 / Journal Article |