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Scheduling Parameter Reduction of Diesel Engine Air Path LPV Model by PCA and Autoencoder-Based Method
http://hdl.handle.net/10241/00012754
http://hdl.handle.net/10241/00012754444199ed-d035-4138-9c4e-442fa51b61be
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2022-04-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Scheduling Parameter Reduction of Diesel Engine Air Path LPV Model by PCA and Autoencoder-Based Method | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Scheduling Parameter Reduction of Diesel Engine Air Path LPV Model by PCA and Autoencoder-Based Method | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
著者 |
平田, 光男
× 平田, 光男× 旭, 輝彦× 白石, 達也× 鈴木, 雅康× Hirata, Mitsuo× Asahi, Teruhiko× Shiraishi, Tatsuya× Suzuki, Masayasu |
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書誌情報 |
IFAC-PapersOnLine en : IFAC-PapersOnLine 巻 53, 号 2, p. 13994-13999, 発行日 2021-04-14 |
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関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896320312684 | |||||
関連名称 | Elsevier Publisher Edition | |||||
関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://www.sciencedirect.com/science/article/am/pii/S2405896320312684 | |||||
関連名称 | Best available version URL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディーゼルエンジン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エアパスシステム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | LPVモデル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オートエンコーダニューラルネットワーク | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 主成分分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ゲインスケジュール制御 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diesel engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | air path system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | LPV model | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | autoencoder neural networks | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | principal component analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gain-scheduled control | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study presents a method to reduce the number of scheduling variables in a linear parameter-varying (LPV) model of a diesel engine air path system. The reduction of these scheduling variables is very important because it exponentially decreases the computational complexity for the gain-scheduled LPV controller synthesis. Principal component analysis (PCA) and autoencoder (AE) based neural networks are applied to the LPV diesel engine’s air path model, and the relationship between the accuracy of the reproduced scheduling variables and the number of the reduced scheduling parameters is evaluated via conduction of numerical simulations. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Elsevier | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24058963 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
WEKOアイテムタイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 / Journal Article |