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Two-Degree-of-Freedom H∞ Control of Diesel Engine Air Path System with Nonlinear Feedforward Controller
http://hdl.handle.net/10241/00013090
http://hdl.handle.net/10241/0001309058e0d279-7306-4063-b9a4-919bc82333d5
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2022-03-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Two-Degree-of-Freedom H∞ Control of Diesel Engine Air Path System with Nonlinear Feedforward Controller | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Two-Degree-of-Freedom H∞ Control of Diesel Engine Air Path System with Nonlinear Feedforward Controller | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
著者 |
平田, 光男
× 平田, 光男× 林, 知史× 小泉, 純× 高橋, 幹× 山崎, 由大× 金子, 成彦× Hirata, Mitsuo× Hayashi, Tomofumi× Koizumi, Jun× Takahashi, Motoki× Yamasaki, Yudai× Kaneko, Shigehiko |
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書誌情報 |
IFAC-PapersOnLine en : IFAC-PapersOnLine 巻 51, 号 31, p. 535-541, 発行日 2018-10-08 |
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関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896318325825 | |||||
関連名称 | Elsevier Publisher Edition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディーゼルエンジン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エアパスシステム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 2自由度制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | H∞コントロール | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アンチワインドアップコントロール | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diesel engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | air path system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | two-degree-of-freedom control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | H∞ control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | anti-windup control | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this research, we developed a two-degree-of-freedom control system for a Diesel engine air path system. First, a physical air path model of the Diesel engine was developed. Then, a feedforward controller was designed based on the inverse of the developed physical model, thus reducing the computational effort in real-time calculation. The feedback controller was designed by using an H∞ control theory by regarding the plant nonlinearities and the response delay of the actuators as uncertainties to the nominal model. The feedforward and feedback controllers were implemented as a two-degree-of-freedom control scheme. Further, an anti-windup scheme was introduced in the feedback controller to reduce the overshoot in the intake manifold pressure response. The effectiveness of the proposed method was evaluated by conducting not only simulations using the nonlinear physical model, but also experiments using a real Diesel engine. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Elsevier | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24058963 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
WEKOアイテムタイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 / Journal Article |